Cookie Consent by Free Privacy Policy website
SŠE Lipník nad Bečvou

Střední škola elektrotechnická
Lipník nad Bečvou, Tyršova 781

škola s tradicí - škola s budoucností

Vynikající úspěch na mezinárodní soutěži elektrotechniků

Ve dnech 24.-25. února se na SPŠ, SOŠ a SOU Hradební v Hradci Králové uskutečnil již XXX. ročník Mezinárodní přehlídky odborných dovedností žáků elektrotechnických škol. Soutěž, která si klade za cíl podporovat mladé talenty v oblasti elektrotechniky, přilákala nadané studenty z různých koutů země i ze zahraničí.

 

V silné konkurenci v kategorii SILNOPROUD se na druhém místě umístil náš žák Tomáš Mrázek, žák druhého ročníku oboru Elektrikář. Jeho kolega Vít Elisek, žák 3. ročníku oboru Mechanik elektrotechnik, se umístil na 8. místě. Společně vybojovali 2. místo v kategorii družstev. V kategorii škol jsme obsadili skvělé 3. místo. Jejich precizní práce, odborné znalosti a praktické dovednosti jim zajistily zasloužené umístění mezi nejlepšími elektrotechnickými školami České republiky sdružených v Českém svazu zaměstnavatelů v energetice.

 

Děkujeme také žákům Tomáši Valuchovi, a Davidu Prokopovi, žákům 3. ročníků oboru Elektrikář, za reprezentaci školy v kategorii SLABOPROUD.

 

Gratulujeme všem zúčastněným a děkujeme organizátorům za skvěle připravenou akci, která pomáhá rozvíjet odborné schopnosti budoucích elektrotechniků!

 

Tomáš Mrázek, druhý v kategorii SILNOPROUD, bude reprezentovat školu ve finálovém kole soutěže odborných dovedností v rámci přehlídky České ručičky 2025 v dubnu v Sokolnici.

 

Tomáš Mrázek popisuje svou účast v soutěži následovně:

 

V pondělí ráno proběhlo rozlosování žáků, školení BOZP a focení. Po přesunu na pracoviště jsme byli seznámeni se vzorovým výrobkem. Na svém pracovišti jsem měl nachystaný prázdný rozvaděč a komponenty. Po zahájení prací jsem zkontroloval přítomnost všech komponentů a zrychla pročetl přiloženou dokumentaci. Při pohledu na prázdný rozvaděč jsem nevěděl kde začít. V dokumentaci bylo napsáno, že hlavní vypínač máme připojit na vodiče a až poté osadit do rozvaděče, opačný postup nebyl možný a později to ostatním dělalo problémy. Poté jsem dle přiložených schémat pokračoval silovou částí a po obědě ovládací a signalizační částí. Ke konci časového limitu zbylo trochu času na nějaké drobné estetické úpravy a důkladné pročtení dokumentace. Při odzkoušení jsem zjistil, že jsem chybně nastavil časové relé a to odměřovalo 0,4 s místo stanovených 4s.

Druhý den jsme psali testy s lehčími i náročnějšími otázkami. Během hodnocení jsme byli provedeni po Hradci Králové a poté proběhlo vyhodnocení.

 

Jan Valenta

učitel odborného výcviku