Aplikační software
Předmět Aplikační software se vyučuje v maturitním studijním oboru Informační technologie ve všech čtyřech ročnících. Výuka probíhá v odborných učebnách plně vybavených potřebnou výpočetní technikou včetně výukových programů. Každý žák má k dispozici samostatnou pracovní stanici. Cílem je naučit žáky pokročilému užívání aplikačních programů, jejich vhodné volbě, instalaci a konfiguraci podle potřeb uživatele včetně poskytování uživatelské podpory. Důraz je kladen na oblast softwaru kancelářského, ekonomického, komunikačního a na software pro práci s grafikou a multimédii.
První ročník je zaměřený na rozšíření znalostí a prohlubování dovedností získaných v předmětu Informatika. Žáci používají pokročilé techniky při práci s textovými editory, zpracovávají text při dodržování typografických zásad, u tabulkových procesorů využívají nabízené funkce, třídí a filtrují editovaná data, volí optimální zobrazení dat pomocí grafů, vytvářejí pokročilé prezentace s využitím šablon, efektů a animací.
Ve druhém ročníku žáci pracují s programy pro tvorbu diagramů a výkresů, navrhují vývojové diagramy i časové diagramy projektů. Orientují se v problematice projektů včetně plánování nákladů, zdrojů a celkového zpracování zadaného projektu (vstup – výstup). Žáci vytvářejí vizitky a různé publikace v programech pro tvorbu publikací a marketingových materiálů, připravují je pro tisk.
Třetí ročník je zaměřený na pokročilé práce s rastrovou PC grafikou (volba vhodného programu, úpravy fotografií, fotomontáže, efekty a zpracování animací), s PC vektorovou grafikou (editace objektů, křivek, výplně, efekty). Žáci dále pracují se zvukem a videem na pokročilé úrovni, nahrávají a zpracovávají zvukové záznamy, videozáznamy, provádějí úpravy, střih a editaci záznamů.
V závěrečném ročníku žáci vyhledávají informace pomocí služeb Internetu s orientací na různé zdroje, vyhodnocují jejich pravdivost (fake news, dezinformace), využívají je při výuce. Zabývají se principy virtuální reality s možnostmi využití (průmysl, medicína, hry).
Získané vědomosti a dovednosti žáci využívají v jiných předmětech a pro osobní potřebu.
Hodinová týdenní dotace v jednotlivých oborech:
1. ročník | 2. ročník | 3.ročník | 4. ročník | Celkem | |
Informační technologie | 2 | 1 | 1 | 4 | 9 |
Elektrotechnika | - | - | - | - | - |
Mechanik elektrotechnik | - | - | - | - | - |
Elektrikář - Silnoproud, slaboproud a energetika | - | - | - | x | - |
Elektrikář - Silnoproud, slaboproud a fotovoltaika | - | - | - | x | - |