Dějepis
Předmět Dějepis vychází ze vzdělávací oblasti Společenskovědní vzdělávání. Učivo tvoří širší výběr z českých, evropských a světových dějin, který opakuje a systematizuje znalosti získané na základní škole. Důraz je kladen na dějiny moderní doby, zejména na 20. století.
Učivo se skládá ze 7 částí. V první části Člověk v dějinách žák dovede objasnit smysl poznávání minulosti a rozdělit historii lidstva do základních epoch. V druhé až šesté části jsou to chronologicky řazené dějiny od starověku po nejnovější minulost. Součástí učiva je nejdůležitější výběr z dějin Lipníka nad Bečvou a jeho regionu.
Poslední sedmá část Dějiny techniky, elektrotechniky a informatiky je věnována šířeji pojatým dějinám studovaného technického oboru. Začíná na konci 18. století vznikem první průmyslové revoluce a objevem elektřiny, pokračuje rozvojem energetiky a začátkem éry počítačů a končí významnými momenty dnešní vědy a technologického vývoje. V průběhu výuky se tato část prolíná s výukou obecných dějin období, ke kterému se vztahuje.
Výuka probíhá většinou v kmenových učebnách. Podle organizačních možností se v průběhu prvního ročníku uskuteční dějepisná exkurze (terénní historie) v Lipníku nad Bečvou či jeho regionu do místa, které je z historického hlediska významné a které má zanechat v žácích, již často pocházejí odjinud, trvalou stopu (historické centrum Lipníka, včetně židovského hřbitova, hrad Helšftýn, Jezernický viadukt, tragické události na Zákřově a Kyjanici na konci druhé světové války ad.). Alternativou exkurze může být výstava na dějepisné téma nebo podobná akce. Výběr dějepisných akcí může zohlednit zájem žáků.
Hodinová týdenní dotace v jednotlivých oborech:
1. ročník | 2. ročník | 3.ročník | 4. ročník | Celkem | |
Informační technologie | 2 | - | - | - | 2 |
Elektrotechnika | 2 | - | - | - | - |
Mechanik elektrotechnik | 2 | - | - | - | - |
Elektrikář - Silnoproud, slaboproud a energetika | - | - | - | x | - |
Elektrikář - Silnoproud, slaboproud a fotovoltaika | - | - | - | x | - |