Projekty
DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL


REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
1. fáze: září – prosinec 2021
- Počet skupin: 5
- Celkový počet hodin: 25
- Předměty: Automatizace a robotika, Český jazyk a literatura, Elektrická měření, Energetika, Programování
- Počet zapojených žáků: 31
2. fáze: leden – červen 2022
- Počet skupin: 18
- Celkový počet hodin: 252
- Předměty: Anglický jazyk, Automatizace a robotika, Český jazyk a literatura, Číslicová technika, Elektrická měření, Elektrotechnologie, Energetika, Matematika, Praxe, Programování, Základy elektrotechniky
- Počet zapojených žáků: cca 110
3. fáze: září – prosinec 2022
- Počet skupin: 22
- Celkový počet hodin: 138
- Předměty: Český jazyk a literatura, Anglický jazyk, Matematika, Základy elektrotechniky, Elektrotechnologie, Elektronika, Elektrická měření, Informatika, Číslicová technika, Programování, Automatizace a robotika
- Počet zapojených žáků: cca 106
Implementace krajského akčního plánu v Olomouckém kraji II (IKAPOK II)


Číslo a název programu: 02 Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo a název výzvy: Výzva č. 02_19_078 pro Implementaci KAP II v prioritní ose 3OP
Realizace: 1.11.2020 – 30.11.2023 (37 měsíců)
Realizátor projektu a příjemce dotace: Krajský úřad Olomouckého kraje
Partneři s finanční spoluúčastí:
- IKAP4OK z. s. – realizace klíčových aktivit KA1-KA6
- 10 SŠ Olomouckého kraje – realizace klíčové aktivity KA7
Střední škola elektrotechnická se v projektu podílí na klíčové aktivitě KA3: Podpora polytechnického vzdělávání. Aktivita je zaměřena na podporu podnícení zájmu žáků ze ZŠ a SŠ o polytechnické vzdělávání cestou intenzivní spolupráce pedagogů mezi ZŠ, SŠ a VOŠ v regionu s úzkou vazbou na zaměstnavatele vedoucí k zatraktivnění výuky a setrvání žáků v tomto typu studia.
V rámci KA3 pracuje SŠE Lipník v Centru kolegiální podpory (CKP) 18: Virtuální realita. Její spolupracující základní školou je ZŠ Osecká 315, Lipník nad Bečvou.
Systém podpory začínajících učitelů
Střední škola elektrotechnická se zapojila do pilotního projektu Národního pedagogického institutu Systém podpory začínajících učitelů. Projekt byl zahájen v červnu 2020 a bude se realizovat ve školních letech 2020-2021 a 2021-2022. Obsahem projektu je pilotáž přípravy začínajících učitelů, kteří začínají učit podle plánu adaptace a které vedou zkušení uvádějící učitelé. Cílem je systematizace přípravy začínajících učitelů v českém školství i její zakotvení do školské legislativy. Projektu se účastní asi 100 škol v České republice, a to školy mateřské, základní, střední i základní umělecké školy.
EU peníze středním školám - Šablony
Šablony 2020 - 2021
Číslo programu: 02
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_18_065
Název výzvy: Výzva č. 02_18_065 pro Šablony pro SŠ a VOŠ II - MRR v prioritní ose 3 OP
Název projektu CZ: Šablony 2020 - 2021
Číslo prioritní osy, Název prioritní osy
02.3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Číslo, Název
02.3.68.2 Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
Aktivity:
2.III/05 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ
2.III/06 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
2.III/07 b Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin – matematická gramotnost
2.III/07 c Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin – cizí jazyky
2.III/07 i Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin – polytechnické vzdělávání
2.III/07 j Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin – ICT
2.III/08 Vzdělávání pedagogického sboru SŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin
2.III/11 Tandemová výuka v SŠ
2.III/13 Nové metody ve výuce v SŠ
2.III/20 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
Šablony II 2017 - 2019
Šablony pro SŠ Výzva č. 02_16_035
Projekt byl realizován v období 1. ledna 2018 – 31. prosince 2019
Cíle projektu:
Usnadnit implementaci inkluzivního vzdělávání do škol
Podpořit osobnostní a profesní rozvoj pedagogů
Podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem
Spolupráce škol a zaměstnavatelů
Podporované aktivity:
Personální podpora SOŠ
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů SŠ
Aktivity rozvíjející ICT
Extrakurikulární rozvojové aktivity školy
Přehled realizovaných aktivit SŠE Lipník nad Bečvou
III/1.5. Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele
III/1.6 Školní kariérový poradce
III/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ
III/2.14 Nové metody ve výuce na SŠ
III/4.1 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
Šablony I 2012 - 2014
Škola se v roce 2012 zapojila do projektu EU peníze středním školám, který je označován jako ŠABLONY SŠ.
Matematika s radostí
Střední škola elektrotechnická byla od 1. června 2012 partnerskou školou Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava ve spolupráci na realizaci projektu „Matematika s radostí – vytvoření interaktivního vzdělávacího obsahu pro zvýšení zájmu o matematiku, radost z učení a zlepšení matematických dovedností.“
Tento projekt, financovaný z prostředků Evropské unie, měl za cíl odstranit obavy žáků z výuky matematiky, zvýšit kvalitu a efektivitu výuky a formou zážitkového učení přispět k aktivizaci žáků a jejich motivaci k řešení problémů a komunikativnosti.
Pedagogové SŠE byli součástí pracovního týmu, který se podílel na tvorbě a přípravě interaktivních materiálů pro výuku matematiky (nejrůznějších typů her, soutěží a testů), které jsou využitelné jak pro kontaktní výuku s učitelem, tak pro domácí přípravu.
Díky dostupnosti z veřejného vzdělávacího portálu jsou vzdělávací materiály k dispozici učitelům a žákům z celé České republiky. Žáci naší školy byli již v přípravné a ověřovací fázi jedněmi z prvních, kteří se s tímto typem multimediálního vzdělávání seznámili.