Společenské vědy
Se společenskými vědami se žáci Střední školy elektrotechnické setkávají jak v oborech maturitních, tak v oboru nematuritním.
V maturitních oborech se v prvním ročníku vyučuje dějepis. Úkolem dějepisu není pouze zprostředkovat prostý výčet dat, událostí a osobností, ale také porovnávat fakta a vyvozovat z nich obecně platné závěry. Formuje historické vědomí žáků tak, aby se pomocí osvojených poznatků o minulosti lépe orientovali v přítomnosti, znali historické souvislosti a v ideálním případě uměli též předjímat vývoj budoucí. Dějepis systematizuje historické události chronologicky od pravěku, starověku, včetně antiky, formování českého státu za Přemyslovců a Lucemburků, českou reformaci, vznik a vývoj habsburského soustátí. Důraz je kladen na dějinné události 20. století. Součástí výuky je i krátký exkurz do kunsthistorie. Chybou by bylo nezařadit do výuky regionální dějiny, jejichž otisk je v oblasti Moravské brány velmi výrazný.
Vyučovací předmět vybavuje žáky znalostmi a dovednostmi potřebnými pro jejich aktivní zapojení do života demokratické společnosti. Zaměřuje se na utváření pozitivních občanských postojů, rozvíjí vědomí národní příslušnosti i přináležitosti k evropskému křesťanskému civilizačnímu okruhu. Důležitou součástí vzdělávání v daném předmětu je např. prevence rasistických předsudků, výchova k toleranci a respektování lidských práv, k rovnosti mužů a žen a výchova k úctě k přírodnímu a kulturnímu bohatství i k ochraně uměleckých a kulturních hodnot.
Důležitým tématem výuky je nástin vývoje filozofie od nejstarších dob po současné filozofické směry. Vyučovací předmět rozvíjí schopnost kritického myšlení, argumentace i úspěšného vedení dialogu či diskuse. Ve výuce jsou upřednostňovány metody podporující skupinovou i samostatnou práci žáků. V neposlední řadě jsou žáci vedeni k práci se zadanou literaturou a dalšími studijními texty.
Výuka předmětu je obohacena besedami s pracovníky Policie ČR na téma kriminality mládeže, drogové problematiky, šikany a kyberšikany.
Hodinová týdenní dotace v jednotlivých oborech:
1. ročník | 2. ročník | 3.ročník | 4. ročník | Celkem | |
Informační technologie | - | 1 | 1 | 1 | 3 |
Elektrotechnika | - | 1 | 1 | 1 | 3 |
Mechanik elektrotechnik | - | 1 | 1 | 1 | 3 |
Elektrikář - Silnoproud, slaboproud a energetika | 1 | 1 | 1 | x | 3 |
Elektrikář - Silnoproud, slaboproud a fotovoltaika | 1 | 1 | 1 | x | 3 |